Emberiség Ellenes Kártya Szabályzat

  1. A játékban 18. életévét betöltött, érvényes meghívóval rendelkező személy vehet részt.
  2. A résztvevő felelősséget vállal a saját maga testi épségéért, más résztvevők testi épségét pedig nem veszélyezteti.
  3. A részvétellel a résztvevő elfogadja, hogy a TanyaFeszt Emberiség Ellenes Verseny alatt az alábbi szabályzat a mérvadó, nem bármi más.
  4. A játékra csakis saját nevében jelentkezhet egy játékos, egyedül önmagát képviselheti. Egyazon személy csupán egyetlen csapat tagja lehet.
  5. Amennyiben egy játékos nem jelenik meg az aktuális kör kezdő időpontjára, úgy a játékos automatikusan veszít és kiesik a versenyből. A tolerancia jegyében 2 perc várakozási idővel kedvezünk a játékosoknak.
  6. A játék során, minden körben egy játékos feltesz egy kérdést egy Kérdés-kártyáról, a többi játékos pedig a legviccesebb Válasz-kártyájával válaszol.
  7. A játéknak több verziója is létezik, a TanyaFeszten azonban olyan verzió szerepel majd, melyen minden kérdésre és kiegészítendő mondatra egyetlen választ kell majd adni, így kerülve ki az esetleges kavarodást és pörgetve a játékot, hogy minél többen tudjanak játszani.
  8. A játék elején minden játékos felhúz tíz válaszkártyát, ezek képezik majd az adott játékos válaszait.
  9. Az a játékos kezd, aki legutoljára ült le az asztalhoz, ő lesz az első kérdező.
  10. A kérdező felhúz egy Kérdés-kártyát. Hangosan felolvassa a kártyán található kérdést, vagy kiegészítendő mondatot.
  11. A kérdés elhangzása után, a kérdezőn kívül mindenki lefordítva az asztalra tesz egy Válasz-kártyát a saját kezében található 10 kártyából, ami válaszol a Kérdés-kártya kérdésre, vagy beleillik az azon szereplő kiegészítendő mondatba.
  12. A válaszadásra minden játékosnak egy perce van.
  13. A játékos dönthet úgy, hogy passzol és az aktuális körben nem helyez Válasz-kártyát az asztalra.
  14. Az asztalra helyezett Válasz-kártyákat visszavenni már nem lehet, szóval jól meg kell fontolni, melyik Válasz-kártyát helyezi a játékos az asztalra.
  15. Amint minden játékos az asztalra helyezte lefordítva a Válasz-kártyáját, vagy amint letelt az egy perc, a kérdező összegyűjti a lefordított Válasz-kártyákat, összekeveri a kapott lapokat, majd egyenként felolvassa hangosan azokat, beillesztve a Kérdés-kártyájába.
  16. A kérdezőnek törekednie kell arra, hogy a megfelelő ragozást használja a kérdésére kapott Válasz-kártya, vagy épp a kiegészítendő mondatára kapott Válasz-kártya felolvasásakor. Sajnos / szerencsére a magyar nyelv részletesebb, mint az eredeti játék angol nyelve, így a ragozás fontos lesz a szórakozás szempontjából.
  17. Amint az összes Válasz-kártyát felolvasta, a kérdező eldönti, melyik volt számára a leginkább szimpatikus / mocskos / vicces. Aki a kérdező által kiválasztott, nyertes Válasz-kártyát rakta, az kap egy pontot, amit úgy jelölünk, hogy a kérdező átadja a nyertes játékosnak az aktuális Kérdés-kártyát, amit a nyertes játékos felfordítva maga mellé tesz. Így lehet majd számolni a pontokat.
  18. A kör végén minden játékos, aki Válasz-kártyát helyezett az asztalra, lapot húz a Válasz-kártyák pakliból az asztalról, hogy tízre egészítse saját kezében a lapok számát. Értelemszerűen, az aktuális kérdező nem húz lapot, hisz ő nem veszített Válasz-kártyát az aktuális körben.
  19. A következő körben, az óramutató járásának megfelelően, az előző kérdező mellett ülő játékos lesz a kérdező és minden a 10. ponttól kezdve újraindul.
  20. A játékot az a játékos nyeri, aki először ér el 10, azaz tíz pontot.
  21. A kérdező döntésébe bele lehet kötni, meg is lehet sértődni, de senkit sem fog érdekelni, hiszen a kérdező szubjektív beállítottságán alapul, melyik kártya nyeri a kört. Ebből a szemszögből nézve, pszichológiai játékról beszélünk, melyben minél hamarabb kiismered az ellenfeleid, annál testreszabottabb választ tudsz majd adni.
  22. A válaszadás folyamán lehet Fogadással élni, ám ezt a kör közben hangosan tudatni kell mindenkivel! Fogadásnak tekintjük azt, ha egy olyan Kérdés-kártya van épp játékban, melyre egy játékosnak (saját megítélése szerint) több Válasz-kártyája is jó lenne. Ebben az esetben a játékos fogadhat egy megszerzett pontjában, hogy ő nyeri meg a kört és abban a körben két kártyát is tehet a fogadást kijelentő válaszadó. Ha ő nyeri a kört (akármelyik kártyával a kettő közül), akkor megtarthatja a feltett pontját, valamint megnyeri az aktuális kör pontját is. Ha veszít, akkor a kör nyertese a feltett pontot is elnyeri.
  23. Egy kérdés folyamán többen is élhetnek a Fogadással. Ilyenkor az asztal közepén kell összegyűjteni a fogadásra bocsátott pontokat. A kör nyertese nem csak az aktuális kérdésért járó pontot szerzi meg, hanem az asztal közepére helyezett Fogadásokat is.
  24. Természtetesen, nem élhet a Fogadással olyan játékos, aki még nem szerzett pontot.
  25. Értelemszerűen, ha valaki Fogadással él, úgy a kör végén két lapot kell majd húznia, hogy meglegyen a fix tíz lap a kezében.
  26. A játék bármely pontján egy játékos egy megszerzett pontért cserébe visszarakhat bármennyi Válasz-kártyát a kezéből a pakliba, és újra húzhat, hogy tíz lapja legyen. Ezt hívjuk Vérfrissítésnek.
  27. Vérfrissítéssel csak olyan játékos élhet, akinek már van pontja.
  28. A játék folyamán a játékosok megkérdezhetik egymást, mennyi ponttal rendelkeznek, de nem kötelesek megosztani ezt az információt (és a játék alapvető mentalitásából fakadóan nem is fogják megtenni)
  29. Bíró itt nincs, de tekintve, hogy a szabályok egyértelműek és a döntés kellően szubjektív, nincs is szükség felvigyázóra. Mi csak annyit kérünk, hogy esetleges tettlegesség esetén se a TanyaFeszt eszközeikben, se egymásban, se magatokban ne tegyetek kárt. Azaz semmiben!