Csocsó Szabályzat

  1. A játékban 18. életévét betöltött, érvényes meghívóval rendelkező személyek vehetnek részt.
  2. A résztvevő felelősséget vállal a saját maga testi épségéért, más résztvevők testi épségét pedig nem veszélyezteti.
  3. A részvétellel a résztvevő elfogadja, hogy a TanyaFeszt Csocsó Kupa alatt az alábbi szabályzat a mérvadó, nem bármi más. A barátságos mérkőzések szabályait – természetesen – szabadon egyeztethetik a játékos felek, azonban ha nem jutnak dűlőre, úgy szintén ez a szabályzat a követendő.
  4. A játékban kétfős csapatok vehetnek részt. Egyazon személy csupán egyetlen csapat tagja lehet.
  5. Amennyiben egy csapat nem jelenik meg az aktuális mérkőzésének kezdő időpontjára, úgy a csapat automatikusan veszít és kiesik a kupából. A tolerancia jegyében 2 perc várakozási idővel kedvezünk a csapatoknak.
  6. A TanyaFeszt Csocsó Kupa elején sorsolással dől el a csapatok kiosztása, utána egyenes kieséses formában lépnek egyre fentebb a csapatok.
  7. Szintén sorsolással dől el a meccs elején, melyik csapat lesz a kék, valamint melyik csapat lesz a piros csapattal.
  8. A kezdés során a két csapat megegyezhet egymással egyhangúlag, hogy bedobással kezdjék a meccset, azonban ha nem jutnak dűlőre, úgy pénzfeldobás dönt, melyre a kék csapat tippelhet.
  9. A meccs folyamán szintén a két csapat egyhangúlag dönthet úgy, hogy minden egyes golyót bedobásra játszanak, azonban ha nem jutnak dűlőre, úgy gól után mindig az a csapat kezdheti a következő golyót, amelyik csapat a gólt kapta.
  10. A csapatok egyhangúlag megegyezhetnek abban, hogy középről indított lövést elfogadják gólnak. Amennyiben nem jutnak dűlőre, úgy a középről indított lövés (még ha ér is másik bábut út közben) érvénytelennek minősül. Kivételt képez ez alól, ha a csapat öngólt lő, vagy ha a középről indított lövés egy másik lövés kontrája, vagy épp cápája.
  11. A játék addig tart, míg az összes golyó el nem fogy (érvénytelen gól esetén nem pótoljuk a hiányzó golyót). A játék végén az a csapat nyer, aki több gólt szerzett. Amennyiben a játék végén az állás döntetlen, úgy az a csapat nyer, aki korábban érte el az adott értéket.
  12. Az a csapat, aki egy mérkőzésen belül 3, azaz három darab érvénytelen gólt szerez, automatikusan kiesik a játékból. (Felmentés ez alól, ha az ellenfél csapat szándékosan enged be három, középről indított lövést. Ezt természetesen a bíró felülbírálja)
  13. A játék során pörgetni (azaz 360 foknál nagyobb szögben elforgatni egy játékost egy lövés alatt) TILOS!
  14. Amennyiben egy csapat multit/teszkót lő (azaz gólt szerez, majd a golyó visszapattan a kapuból a játéktérre), úgy az gólnak minősül, a gólt szerző csapat behúzhatja magának, a golyót pedig vissza kell juttatni a pálya közepére, ahol a gólt kapó csapat kezd újra a golyóval. (Ez a szabály abban az esetben is érvényes, ha a csapatok nem egyeztek ki kezdésben)
  15. Bárminemű egyet nem értés esetén a bíró szava szent és sérthetetlen.