Kidobós szabályzat

  1. A játékban 18. életévét betöltött, érvényes meghívóval rendelkező személyek vehetnek részt.
  2. A résztvevő felelősséget vállal a saját maga testi épségéért, más résztvevők testi épségét pedig nem veszélyezteti.
  3. A részvétellel a résztvevő elfogadja, hogy a TanyaFeszt Kidobós Kupa alatt az alábbi szabályzat a mérvadó, nem bármi más.
  4. A játékban hatfős csapatok vehetnek részt. Egyazon személy csupán egyetlen csapat tagja lehet.
  5. Amennyiben egy csapat nem jelenik meg az aktuális mérkőzésének kezdő időpontjára, úgy a csapat automatikusan veszít és kiesik a kupából. A tolerancia jegyében 2 perc várakozási idővel kedvezünk a csapatoknak.
  6. A csapatok sorsolás útján kapják meg ellenfeleiket.
  7. Amennyiben több, mint 4 csapat jelentkezik, úgy selejtezőkre kell számítani, hirtelen halál formában, azaz a csapatok egymás ellen mindössze egy szettet játszanak.
  8. Az elődöntőkben a csapatok 3 szettet játszanak egymás ellen. Az a csapat nyer, amelyik két győzelmet szerez. Amennyiben egy csapat már két szett után két győzelemmel rendelkezik, úgy automatikusan megnyeri a mérkőzést és a harmadik szett okafogyottá válik.
  9. A döntőben a csapatok 5 szettet játszanak és az nyer, aki 3 szettet nyer meg az ötből. Ebben az esetben is igaz, hogy ha egy csapat már 3 szett után rendelkezik a 3 győzelemmel, úgy a mérkőzést (és egyben a kupát is) megnyerte.
  10. A pálya felosztása a következőképpen néz ki: Mindkét csapatnak van egy kezdő zónája, mely a saját térfelük, középvonaltól nézve távolabbik fele.
  11. A szett kezdetén mindkét csapat 6-6 tagja a saját alapvonalára áll, a bírók pedig a középső vonalra helyezik az öt labdát.
  12. A bíró magasba emeli a kezét, majd sípszóval elindítja a játékot. Ekkor a csapattagok az alapvonalukról a pálya közepe felé sietnek, lehetőleg minél több labdát elkapni a középvonalon.
  13. Amint a csapatok megkaparintották a labdákat, vissza kell térniük a saját támadó zónájukba, azaz a megszerzett labdák nem hozhatók játékba azonnal.
  14. Amint a csapatok visszatértek a támadási zónákba, a labdák szabadon használhatók.
  15. Innentől a csapatok szabadon mozoghatnak a teljes térfelükön korlátlanul. Támadás is indítható bárhonnan, míg a szóban forgó támadó a térfelén belül tartózkodik és egyetlen vonallal sem érintkezik.
  16. Egy támadás akkor sikeres és egyben szabályos, ha egy játékos a labdával eltalál egyet az ellenfél játékosai közül, majd a labda földet ér. Ebben az esetben a találatot szenvedő játékos kiesett.
  17. Amennyiben egy játékos szabályosan eltalál egyet az ellenfél játékosai közül, majd az a labda átpattan egy másik játékosra is és csak utána ér földet, úgy mindkét játékos az ellenfél csapatából kiesik. Ilyen a dupla dinamit. Természetesen, ha három játékosra is rápattan a labda a leesés előtt, úgy mindhárman kiesnek.
  18. Szabályos találat esetén a találatot elszenvedő játékos felemelt kézzel jelzi, hogy kidobták, a kezében lévő labdát vagy labdákat lerakja/elejti és egyből elindul a kidobott játékosoknak kijelölt területre.
  19. Amennyiben a találatot kapott játékos labdaszedés céljából a játéktéren kívül van, a találat érvénytelen.
  20. A játék lehetőséget ad többféle védekezésre is. Szabályos elkapásnak minősül, ha a levegőben lévő labdát úgy sikerül birtokba vennünk, hogy az nem érinti a talajt vagy más tárgyat. Szabályos elkapás esetén a dobást kezdeményező ellenfél kiesik, míg az elkapó csapatából a legkorábban kidobott játékos az alapvonalon keresztül visszatérhet a játékba.
  21. A védekezés másik módja lehet a mentés, melynek során a játékos elkaphatja a szabályos találat után a csapattársáról felpattanó élő labdát, ami még nem ért földet. Ilyenkor az ellenfél dobó játékosa mellett az eltalált csapattárs is kieseik, viszont mivel ez is egy sikeres elkapás, így visszajöhet egy korábban kidobott játékos. Az is mentésnek minősül, ha a játékos a pályán kívülre ugrik, hogy elkapja a labdát, ebben az esetben viszont a játékosnak még a levegőben kell lennie, mikor elkapja a labdát. Ezen játékos labdaszedőnek minősül, míg vissza nem ér a játéktérre, így szabályosan nem kidobható.
  22. A labdával történő hárítás, nem számít kidobásnak. Viszont figyelni kell arra, hogy az így tovább pattanó labda még élő labda.
  23. Labdaszedés céljából a játékos elhagyhatja a pálya határait (az ellenfél térfelére azonban ekkor sem léphet). Ez a játékos szabályosan nem kiejthető addig, míg vissza nem tér a térfelére.
  24. Egy már kidobott játékos, abban az esetben térhet vissza a pályára, ha valamelyik csapattársa sikeresen elkap egy az ellenfél által dobott labdát. A visszatérőnek a legrégebben kidobott játékosnak kell lennie és az alapvonalán keresztül térhet vissza a pályára. Más helyen és a nem megfelelő sorrendben történő játékos visszatérés esetén a játékvezető érvényteleníti az adott visszatérést.
  25. Minden egyéb, valamint a csapatok közti egyet nem értésen alapuló helyzetben a bíró szava szent és sérthetetlen.